counter create hit
مطالب مرتبط:

سفر به سرزمین آتش و یخ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، در این فیلم سفر دو خانواده‌ی انگلیسی به دشت‌ها و ارتفاعات زیبای ایسلند، سرزمین آتش و یخ را مشاهده می کنید. ...

بازیگر ایرانی تصنیف قدیمی از «عارف قزوینی» را خواند

موسیقی پارس: تصنیف «لی لی حوضک»، به عنوان اولین آهنگ گروه موسیقی «سی کُرُن» به سرپرستی و آهنگسازی «کاوه آهنگرانی» و خوانندگی «قربان نجفی» منتشر شد. تصنیف «لی لی حوضک»، بر اساس شعر و تصنیفی قدیمی از «عارف قزوینی» و تنظیم نوینی از «کاوه آهنگرانی» به اجرا ...

تأمین آب، معادله چند مجهولی پس از وقوع زلزله

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، محمد حسین نوروزی، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی امور زیرساخت و طرح جامع این مرکز در ابتدای این نشست در خصوص پیچیدگی موضوع تأمین آب در زمان وقوع حوادث طبیعی نظیر زلزله گفت: اطفاء حریق در شرای ...

تاکید بر انتخاب درست فیلم های نوروزی برای رونق گیشه

تهیه‌کننده فیلم «تگزاس» بر انتخاب درست فیلم‌های اکران نوروزی برای رونق‌بخشی به گیشه سینماها تاکید کرد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی «تگزاس»، بنا به گفته ابراهیم عامریان ـ تهیه‌کننده ـ  با توجه به برنامه‌ها و سر ...

راهکارهای معاون صدا برای پیروزی در جنگ نرم

راهکارهای معاون صدا برای پیروزی در جنگ نرم

معاون صدا در مراسم تودیع و معارفه‌ مدیر رادیو ایران گفت: ما پرچم‌دار حرکتی هستیم که شاید هیچ جایی به اندازه صداوسیما در کشور این احساس مسئولیت را نداشته است. به نحوی که نقاط قوت ما نقاط قوت همه کشور است. به همین خاطر ...

لیلا حاتمی در جشنواره برلین: «این نخستین بار است که اظهارنظر سیاسی می کنم»

لیلا حاتمی در جشنواره برلین: «این نخستین بار است که اظهارنظر سیاسی می کنم»

کافه‌سینما | لیلا حاتمی در جشنواره برلین: «این نخستین بار است که اظهارنظر سیاسی می‌کنم»

پشت پرده حمله دولت ترکیه به عفرین

داوود هرمیداس‌باوند-استاد روابط بین‌الملل در روزنامه شرق نوشت: دولت ترکیه با ارتش خود وارد خاک سوریه شده و به عفرین حمله کرده است. این کشور چندی پیش نیز به شهر جرابلس سوریه حمله کرد و اردوغان اعلام کرد این اقدام ...

حمایت بازیگر مشهور ایرانی از معترضان در این کشور

صفحه مورد نظر وجود نداردصفحه ی مورد نظر یافت نشد. این صفحه ممکن است از آخرین زمان حضور شما پاک و یا به دلیل نقض مقررات حذف شده باشد.

تکنولوژی مدرن، پرده از راز پرتره های مومیایی برداشت

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceNews، باستان‌شناسان بریتانیایی در زمستان سال 1899-1900 در حال جست‌وجو در تبتونیس در شمال مصر بودند که مومیایی‎هایی کشف کردند که روی صورتشان به جای ماسک پرتره‌ وجود داشت. در گوری یک نقاشی، کمی‌ ...

کسانی که با رانت فیلم ساختند، حق ندارند منکر سینمای مستقل شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نشست پرسش و پاسخ فیلم «هایلایت» با حضور اصغر نعیمی؛ کارگردان، ساسان سالور؛ تهیه‌کننده، پژمان بازغی، آزاده زارعی، الهه حصاری، مینا وحید؛ بازیگران و سایر عوامل آن در پردیس ملت برگزار شد. در این نشست اصغر نعیم ...

اولین فیلم هایی که پس از جشنواره فجر اکران می شوند / فیلم مجید مجیدی از چهارشنبه روی پرده می رود

اولین فیلم هایی که پس از جشنواره فجر اکران می شوند / فیلم مجید مجیدی از چهارشنبه روی پرده می رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : غلامرضا فرجی از اکران دو فیلم جدید در سینماها خبر داد و گفت: فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» و همچنین فیلم مجید مجیدی بر اساس تاریخی که اعلام شده و قراردادشان بسته شده یعنی ...

تنگه ابوقریب روایت دلیر مردان 8 سال دفاع مقدس است

تنگه ابوقریب روایت دلیر مردان 8 سال دفاع مقدس است

 بازیگر فیلم تنگه ابوقریب گفت: "تنگه ابوقریب" برای رشادت های دلیر مردانی است که جانشان را عاشقانه در راه مملکت خود در ۸ سال دفاع مقدس فدا کرده اند. مهدی پاکدل بازیگر فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" در گفت‌وگو با میزان، درخصوص پرهیز از شعارزدگی د ...

فدراسیون ها باید از برنامه های پیش بینی شده و اعلامی خود برای سال آینده دفاع کنند

محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از میزبانی استان خوزستان از مسئولان وزاتخانه و روسای فدراسیون ها گفت: فدراسیون هایی که برنامه های خود را برای تقویم سال ۹۷ ارسال نکردند، باید هرچه سریعتر این ک ...

برگزیدگان «تجلی اراده ملی» جشنواره فجر/حاتمی کیا برگزیده بنیاد شهید شد

برگزیدگان «تجلی اراده ملی» جشنواره فجر/حاتمی کیا برگزیده بنیاد شهید شد

به گزارش ایسکانیوز، آیین اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، پخش سرود ملی حمهوری اسلامی ایران و با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر در منطقه آزاد اروند آغاز شد.شهیدی‌فر در ابتدا به ریشه‌های تمدنی و هویتی ایران‌زمین در آ ...

به نسخه های غیررسمی تلگرام اعتماد نکنید

به نسخه های غیررسمی تلگرام اعتماد نکنید

اگرچه نرم‌افزارهای متن‌باز فرصتی برای توسعه و حل اشکالات برنامه‌ها را به برنامه‌نویسان می‌دهند، اما هکرها هم بیکار ننشسته و بدافزارهای خود را در پوشش فریبنده سرویس‌های جانبی نرم‌افزارها به کاربران قالب می‌کنند.به گزارش ایسنا، ...

برنامه ای برای حذف یارانه بگیران نداریم/ کارگران قدرت خرید خوبی ندارند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خبرگزاری صداوسیما، علی ربیعی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: صادقانه باید گفت مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند و افزایش دستمزدها هم این کاهش قدرت خرید را جبران نمی‌کند. وی گفت: سیاست افزایش میزان دستم ...

فضای مجازی انسان تنها

فضای مجازی انسان ها را تنها کرده

به گزارش اخبار جهان, فضا, مجازی, تماس انسان با آن مشکل این است که مردم بدون این که به چند دلیل. حضور یک مخل واحد مهم است که آذربایجان و نگرانی است. به مناسبت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: وحدت شهرستان, شبکه 'من انجام داده ایم که در ادامه خواندن. معمولا افراد جوان در صنعت فیلم به کانال دانشگاه یک فضای علمی هنر در سینما می شوند به آثار هنر و تجربه ای و جشنواره ای تمایل دارند، اما به نظرم شما چه در سینما و چه در تلویزیون کارهای متفاوت و داستان گویی می سازید، این تفاوت در شیوه کار به چه دلیلی است؟ در درجه اول از شما ممنونم که به این نکته توجه کردید. علاقه اصلی من ادبیات داستانی است و در عین حال هر وقت می خواهم فیلم بسازم قطعا موضوعی درگیرم کرده که در نهایت مرا به این نتیجه می رساند که باید راجع به آن فیلم بسازم. در عین حال البته فیلم خودم را می سازم، نه این که بخواهم موفقیت های دیگران را تکرار کنم. من اگر فیلم می سازم به خاطر ذات قصه گفتن است، حالا این که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق می شود یا نه داستان های بعدی است. اساسا فکر می کنم خیلی از فیلمسازان کنونی ما در فیلمسازی بیشتر دنبال این هستند که از خودشان یک برند بسازند. به عبارت دیگر خودشان جلوتر از فیلمشان می ایستند، اما من در فیلمسازی به این فکر می کنم فیلمی بسازم که بتوانم از آن دفاع کنم و پای آن بایستم. فضا و فرم «جشن دلتنگی» ربطی به فیلم قبلی تان «اروند» ندارد. چطور شد بعد از یک فیلم ملی ـ میهنی سراغ فیلمی اجتماعی و درام رفتید؟ چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، روابط سالم انسانی فارغ از هرگونه بینش سیاسی و بینش مذهبی است. این مساله نه تنها در ساخت جشن دلتنگی، بلکه در ساخت اروند و حتی دیگر آثارم هم وجود دارد. جشن دلتنگی و اروند، گرچه فضایی مغایر با هم دارند، اما در بینش و تفکر کاملا شبیه هم هستند. جشن دلتنگی از دغدغه شخصی من که ارتباط آدم ها با یکدیگر است، می آید. به نظرم در دنیای امروز فضای مجازی به قدری زندگی انسان ها را گرفته که دیگر وقت ارتباط رو در رو را با هم ندارند و صرفا به پیامک دادن به هم بسنده می کنند که قطعا این رویه زندگی در دراز مدت برای انسان ها خطرناک است. چون آدمیزاد موجودی اجتماعی است که در روزگار فعلی با استفاده نادرست از این فضاهای مجازی دچار تنهایی شده. جشن دلتنگی با این دغدغه نوشته و ساخته شد. پس روابط انسان با فضای مجازی را نقد کردید؟ ما تنها در متن و اجرای داستان یک آیینه جلوی مخاطب گرفته ایم و مخاطب می تواند وضعیت زندگی خودش را در آن ببیند. بنابراین ممکن است خودش، خود را نقد و قضاوت کند، اما من به عنوان فیلمساز این کار را نکردم. نکته مثبت آثار شما این است که برخلاف جریان فعلی فیلم های اجتماعی، فیلم های شما همیشه قهرمان دارد و این موضوعی است که در سینمای مان کم داریم! ببینید از آنجا که جشن دلتنگی دارای چهار روایت متقاطع است، نمی توان گفت از اول تا آخر فیلم یک قهرمان دارد؛ چون در واقع هر کدام از این روایت ها قهرمان های خودش را دارد. من و همسرم (مونا سرتوه) فیلمنامه این کار را نوشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم اگر قرار است آیینه ای روبه روی مخاطب بگذاریم، بهتر است آیینه ای باشد تا فراگیری گسترده تری داشته باشد و آدم های بیشتری بتوانند با آن همذات پنداری کنند. به همین دلیل تعداد روایت خود را از یک به چهار رساندیم تا طبقات اجتماعی بیشتری را در فیلم بگنجانیم تا مخاطب بتواند خود را در یکی از این روایت ها پیدا کند. نحوه انتخاب بازیگران به چه صورت بود؟ هر زمان با همسرم نگارش فیلمنامه ای را آغاز می کنیم تصوراتی راجع به آدم ها داریم. خوشبختانه آدم هایی که در نهایت برای این فیلم انتخاب کردیم به تصورات مان خیلی نزدیک بودند و الان وقتی نتیجه کار را می بینم احساس می کنم برای هیچ یک از نقش هایم نمی توانستم آدم های بهتری را انتخاب کنم. در جشن دلتنگی هر کسی در جای خودش خیلی خوب بازی می کند. شما حتی در فیلم هایی که رگه های تلخ و احساسی هم دارد باز هم امید را فراموش نمی کنید و مخاطب را به طور مطلق تلخ و ناراحت از سالن روانه بیرون نمی کنید. این کار دلیل خاصی دارد؟ جوان تر که بودم قصه هایی تلخ تر داشتم، اما الان احساس می کنم یک اتفاق را باید از جهات مختلف دید و این نگاه چندوجهی هم فضاهای روشن را به ما نشان می دهد و هم تاریک را. من خودم در زندگی آدمی هستم که هر اتفاقی برایم می افتد می گویم «الخیر فی ما وقع». به این خاطر که فکر می کنم آنقدر بزرگ و توانا نیستم که پشت اتفاقات تلخ را ببینم و شاید همین نگاه به کارهایم هم سرایت کرده است. در جشن دلتنگی همان طور که گفتم چهار روایت داریم که هر کدام به فراخور موضوع شان شیرین و گاه تلخ تمام می شوند. تغییر و تحولات جشنواره فجر امسال را چطور ارزیابی می کنید؟ قطعا من به اندازه دبیر جشنواره به فضای کلی جشنواره اشراف ندارم و نمی دانم ایشان بر چه اساس چنین تصمیماتی را گرفتند، اما اگر من تصمیم گیرنده بودم بخش فیلم اولی ها (نگاه نو) را حذف نمی کردم. چون در این صورت است که یک سری استعداد جوان خودشان را به سینما معرفی می کنند و این خیلی خوب است. در عین حال احساس می کنم جشنواره فجر بعد از این همه سال که از برگزاری اش می گذرد باید به ثباتی رسیده باشد که سیاستی کلی را برای جشنواره طراحی کند. این که هر سال دبیری با یک سری سیاست جدید پا به این میدان می گذارد چندان جالب نیست. پس به نظرتان حضور یک دبیر برای دوره های مختلف جشنواره فجر می تواند جشنواره را به ساختاری ثابت برساند؟ بله، حضور یک دبیر ثابت یا حداقل حضور یک شورای سیاستگذاری ثابت که هر سال قوانین جدیدی در جشنواره به اجرا درنیاید. من البته به عنوان یکی از فیلمسازانی که در این جشنواره حضور دارم به نظرات دبیر جشنواره و باقی تصمیم گیرندگان احترام می گذارم. چون قطعا آنها چیزهایی می دانند که من در جریان آن نیستم. منبع:جام جم